Texel Pinksteren 2007

25 mei t/m 28 mei 2007

De meeste foto's zijn aanklikbaar voor een groter formaat.

Klik hier voor een grote foto. Vrijdag 25 mei
Vanmorgen alles ingepakt en na nog een boodschap gedaan te hebben, zijn we rond half 10 vertrokken naar Den Helder. We gaan over naar Texel met de boot van 12.00 uur.
Aangekomen op camping Kogerstrand, melden we ons bij de receptie en kunnen we een plekje gaan uitzoeken. We mogen uit een paar plaatsen kiezen en de keus valt op D64. D64, is een ruime plek wat hoger in de duinen met mooi uitzicht. We zetten de tent op en gaan lekker van het mooie weer genieten.

Klik hier voor een grote foto.   Rond half 4 hebben we de van huis meegebrachte goulash gegeten en trekken we de   schoenen aan om te gaan wandelen. We wilden langs het strand naar De Slufter   lopen, maar bij de volgende opgang, paal 22, werden we verzocht om niet verder   langs het strand te lopen i.v.m. filmopnames voor Zomerhitte van Jan Wolkers. Dus   vervolgen we onze wandeling noodgedwongen langs het duinpad naar de Slufter,   tegen half acht zijn we weer terug bij de tent en zijn we toe aan een kop koffie. Na de    koffie zijn we nog het dorp doorgelopen, waarna we in de tent nog even hebben   gelezen tot we om half 11 gaan slapen.

Klik hier voor een grote foto.            Klik hier voor een grote foto.            Klik hier voor een grote foto.
  Fazant
                                                           Onderweg naar...                                              De Slufter

Heideringelrups                                               Rosse Grutto                                                      Rosse Grutto

Koekoek                                                          Brandganzen                                                     Groene Kikkers

Zaterdag 26 mei

Na een regenachtige nacht schijnt vanochtend zo nu en dan de zon weer, het is nu wel wat frisser door de noordelijke wind, maar we kunnen lekker buiten ontbijten. We halen de auto op, gaan eerst langs de supermarkt voor een boodschap en rijden dan verder naar de vogelkijkhut bij Waul en Burg.

Kluut                                                                            Tureluur                                                                         Tureluur

Kluut                                                                            Kleine Kokmeeuw                                                      Kleine Kokmeeuw

Lepelaar                                                                        Lepelaar                                                                    Lepelaar

Vervolgens rijden we met een omweg naar Oudeschild, waarbij we onderweg, bij de Grote Aardbei aan de Schorrenweg, aardbeien kopen en een heerlijk ambachtelijk aardbeienijsje. In Oudeschild eten we wat bij het visrestaurant.
We vervolgen onze weg naar De Geul, onder Den Hoorn. We wandelen langs/door Hors en Kreeftepolder naar het strand. We vinden het hier zeker net zo mooi als bij De Slufter.

Kleine mantelmeeuw                                               Eieren van Zilvermeeuw                                        Zilvermeeuw

Blauwe zeedistel

Brede orchis

Aan het eind van de middag rijden we terug richting De Koog. Onderweg passeren we het huis van Jan Wolkers, het is er een drukte vanwege de filmopnames die ook hier gemaakt worden. Tegen half 7 zijn we terug bij de tent. Na het eten lopen we nog even naar Beach Inn, aangezien we ergens gelezen hadden dat deze internet zou hebben, maar we hebben geen wifi verbinding kunnen krijgen.

Zondag 27 mei
Na een nacht met veel regen, wordt het 's morgens eindelijk beter. Om half 10 is het droog geworden en besluiten we toch nog een nacht te blijven, dit in tegenstelling tot een stel in een caravan, die vertrekken omdat ze het te koud vinden. Vandaag gaan we bij De Slufter wandelen, we parkeren de auto bij De Muy en bekorten zo de heen- en terugweg, waardoor we meer tijd overhouden om bij De Slufter te wandelen. De zon schijnt zelfs nog een tijd, later op de middag begint het echter toch te miezeren.

Onderweg in...

...De Slufter                                                               Eidereend

We rijden nog wat rond uitkijkent naar vogels die we bij ons niet zo veel zien en gaan uiteindelijk terug naar de camping. Om zes uur zijn we gaan eten bij Beach Inn bij paal 21, dit is voor herhaling vatbaar we hebben er goed gegeten.

Maandag 28 mei
Na een regenachtige avond, is het vanochtend gelukkig droog. We ontbijten, ruimen op en breken de tent af. We pakken de auto in en melden ons af bij de receptie. Onze wandelschoenen hebben we al aan omdat we, voordat we naar huis gaan, eerst nog een wandeling bij De Geul willen maken.
Als we er bijna zijn begint het weer te regenen en besluiten we om toch maar direct naar huis te gaan. Bij de boot aangekomen hebben we geluk, we kunnen er oprijden en hij vertrekt ook gelijk. Om 11 uur rijden we Den Helder al weer door op weg naar huis.

We zijn dit weekend lekker uitgewaaid...

Klik hier voor een grote foto.