Weekend Naarden 2010

De foto's zijn aanklikbaar voor een groter formaat.

Vrijdag 16 april

Aan het begin van de middag vertrekken we richting Blaricum. Aan de rand van Blaricum hebben we op camping Woensberg voor twee nachten een plekje gereserveerd voor onze tent. Vorig jaar hebben we hier tijdens het GME event ook overnacht, het is een rustige nette camping met schoon sanitair. Als we op de camping aankomen is het er nog erg rustig en we zetten onze tent op, leggen de matjes en de slaapzakken erin en gaan weer weg. We hebben thuis al een paar wandelingen/geocaches uitgezocht die we hier in de omgeving willen doen. We hebben hier vorig jaar al een aantal geocaches in de buurt van de camping gedaan, dus nu moeten we voor de meesten iets verder weg. We rijden voorbij Bussum en gaan de wandeling “Het bos van de Kluiszenaar” doen in het Spandersbos. Een mooie wandeling door een erg mooie omgeving. Na deze wandeling rijden we verder naar de cache van “Dvorak”, waarvan we de puzzel thuis al opgelost hebben. We komen uit in een mooi bos/heidegebied en de cache wordt snel gevonden. We beginnen trek te krijgen en rijden terug naar de camping waar we de van huis meegebrachte soep warm maken.
Na het eten nog een kop koffie en dan begint de buitentemperatuur aardig te zakken. Om 21.00 uur is het al aardig koud geworden en besluiten we de tent in de kruipen. We willen in de slaapzak liggend nog even lezen, maar eenmaal warm in de slaapzak begint ook de vermoeidheid toe te slaan. We zijn vanavond dus erg vroeg onder zeil.

Het bos van de Kluiszenaar in het Spanderbos  Het bos van de Kluiszenaar in het Spanderbos  Het bos van de Kluiszenaar in het Spanderbos  Het bos van de Kluiszenaar in het Spanderbos

Reiger heeft watersalamander gevangen Reiger heeft watersalamander gevangen  Reiger eet watersalamander

Zaterdag 17 april

Terrein Scouting Erica We gaan vandaag naar het Geocaching Multi Event 2010 van Scouting Erica in Naarden. We kunnen het rustig aan doen want de begincache van het GME 2010 is pas vanaf 9.15 te lopen. We kunnen kiezen om
in Bussum te beginnen of in Hilversum, wij kiezen voor Bussum. Onderweg kopen we nog even wat verse broodjes en rond half 10 zijn we op de parkeerplaats bij station Bussum, waar het al aardig druk is met geocachers. Als we de coördinaten hebben en op pad willen gaan komen we de eerste bekenden al tegen. We maken even een praatje met deze en gene en lopen bijna in 'file' naar de cache.
Hierna rijden we door naar Naarden, naar het eventterrein van Scouting Erica. We melden ons bij de inschrijfbalie en komen ook hier weer veel bekenden tegen. We halen koffie en gaan gezamenlijk aan de slag om het coördinaat van de “Hé-Wie-Ben-Jij-Cache” te ontdekken. Deze cache is bedoeld om gemakkelijker en sneller contact met andere cachers te krijgen doordat je gegevens met elkaar uit moet wisselen. Als we tenslotte het coördinaat hebben gaan we samen met Travelwolf, Walking Spirit en team Hermelink op pad om de cache te loggen. Dat is op een dag als deze niet moeilijk aangezien er heel veel mensen op weg zijn naar de cache. Het terrein van Scouting Erica ligt aan de rand van een mooi natuurgebied waar ook verschillende andere caches liggen. We lopen samen met de andere teams verder naar de ” Van Gogh/Mauve Cache” waar we tegelijk met nog meer bekenden de cache loggen.
Dan keren we terug naar het terrein voor een broodje en wat te drinken en gaan we kijken welke caches er vandaag nog meer speciaal voor het event online komen.

Meerkoet op nest  Kuifeendjes Meerkoet  Onderweg naar cache De rode deur

Rond 14.00 uur vinden we het tijd worden om weer aan de wandel te gaan voor een of meerdere caches. We lopen terug naar de auto en gaan op weg. We doen een paar van de nieuwe caches met korte wandeling en gaan als laatste naar de cache “Cruysbergen”. Daar hebben we geen spijt van, het is een erg mooi stukje natuur en een goed verzorgde cache. Als we hier lopen belt Marloes om te vertellen dat Wilco met zijn team ook kampioen is geworden (Marloes was dat 2 weken geleden al). Dat wordt volgend seizoen druk in de (te) kleine sporthal Het Anker in Westenholte. Zoals het nu lijkt mogen ze beiden toch hun wedstrijden, 1e en 2e divisie volleybal, in het Anker spelen. Wij lopen verder door dit mooie gebied op weg naar de cache, die we snel vinden. Dan vinden we het wel even mooi geweest en gaan we terug naar de camping, we gaan eten, de hééle afwas doen en koffie zetten. We gaan daarna toch nog even aan de wandel voor de cache “Rondje Blaricum”, het is een, nu rustig, rondje door het dorp Blaricum van slechts 3 km dat ons door leuke straatjes voert en langs mooie boerderijtjes en soms buitenproportionele grote huizen. Tegen 21.00 uur zijn we terug bij de tent en drinken we onze koffie.
Het is vanavond gelukkig minder koud dan gisteravond waardoor we wat langer buiten kunnen zitten.
Het was een prachtige, zonnige, dag.

Buizerd Onderweg  naar cache Cruysbergen  Onderweg  naar cache Cruysbergen

Onderweg  naar cache Cruysbergen  Onderweg  naar cache Cruysbergen  Klik hier voor grote foto

Zondag 18 april

Ook vandaag zijn we niet zo vroeg uit de veren (lees microvezels). We ontbijten weer lekker in de zon, maken nog een praatje met andere cachers op de camping, we ruimen onze spullen weer op en pakken de tent in. Deze is nog wel nat maar dat droogt thuis wel weer. Om half tien rijden we de camping af op weg naar o.a. de cache “Prachtig Naarden” bij Valkenveen boven Huizen. Het is een wandeling van ongeveer 7 km door een uitgestrekt stuk bos, genaamd de Naardereng. De Naardereng grenst aan Naarden-Vesting en vormt samen met landgoed de Limieten, landgoed Oud Naarden en het Magdalenabos het groene gebied tussen Huizen en Naarden. Een deel van de wandeling loopt langs het water, het Gooimeer. Het is prachtig weer en we genieten van deze mooie wandeling. Als we terugkomen bij de auto is het inmiddels 12 uur en gaat net het pannekoekenhuis open, waar we lekker op het terras gaan zitten. Na het nuttigen van een lekkere pannenkoek, bekijken we via de telefoon (mda) of er nog caches in de buurt liggen die nog gemakkelijk te doen zijn en warempel op slechts 1 km ligt er nog één. Daar zijn we vanmorgen bijna langs gelopen. We wandelen daar heen en komen hierbij door een vogelreservaat en vinden de cache met uitzicht op het Gooimeer. Terug bij de auto hebben we nog één cache die we doen willen en dat is “Huh?”. Een mooie wandeling door bos en over heide van ongeveer 5 km. Terug bij de auto is het inmiddels 16.00 uur en vinden we het tijd worden om naar huis te gaan.

Onderweg naar de cache Prachtig Naarden Onderweg naar de cache Prachtig Naarden  Onderweg naar de cache Prachtig Naarden  Onderweg naar de cache Prachtig Naarden

Onderweg naar de cache Prachtig Naarden Onderweg naar de cache Prachtig Naarden Onderweg naar de cache Prachtig Naarden Onderweg naar de cache Prachtig Naarden